راهکارهای نوین برای تبلیغات مؤثر در اینستاگرام2023-05-27
10 استراتژی مؤثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام دانشگاه شبکه های اجتماعی
برای مثال برخی از افرادی که صفحات آنها بازدید کننده بالایی دارند، صرفاً با پرداخت مبلغ نقدی حاضر به همکاری میشوند. تبلیغ در اینستاگرام تنها زمانی میتواند موجب جذب مخاطب برای یک پیج شود که آن پیج به درستی طراحی شده باشد، در غیر این صورت ممکن است انجام تبلیغات بازدهی مناسبی نداشته باشد. درواقع، پروفایل اینستاگرام مانند دکور یک مغازه عمل میکند، یعنی میتواند مخاطب را به خود جذب یا از خود دور کند. در ادامه به نکاتی که باید در طراحی یک پیج اینستاگرام (پروفایل) به آن توجه شود، خواهیم پرداخت. سازمانهای B2B هنگام تبلیغ در اینستاگرام، باید محتوایی ارائه کنند که نیازهای تجاری مخاطبان هدف را برطرف میکند. برای نشاندادن ارزش محصولات یا خدمات خود، از محتوای بصری با کیفیت بالا (مانند تصاویر و ویدئوهای حرفهای) استفاده کنید.
چگونه اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کنیم؟
با وجود چنین جامعه بزرگی، تعجب آور نیست که کسب و کارها به طور گسترده ای به دنبال برنامه های تبلیغاتی موفق در اینستاگرام هستند. این پلتفرم به سرعت به یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی و بازارسازی برای برندها و کسب و کارها تبدیل شده است. درست است که خیلی از کاربران اینترنتی در ایران در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند اما جستجو در گوگل همچنان یک راه ایده آل برای رسیدن مخاطبان به نیازهایشان است. آمارها نشان می دهد اکثر ایرانیان از گوگل برای جستجو خدمات یا خرید محصول استفاده می کنند. طبق آخرین آمار سال 2018 ترافیک اینترنت تا 61 درصد روی گوگل است و این یعنی 61 درصد از مشتریان شما در گوگل خدمات و یا محصولات شما را جستجو می کنند. واژه گستر با تمرکز بر تحلیل دادهها، طراحی محتوای خلاقانه و استفاده از روشهای بازاریابی دیجیتال پیشرفته، تجربههای موفقی را در زمینه تبلیغات اینستاگرامی رقم زده است.
با تبلیغات آنلاین، از این فرصت استفاده کنید و در برابر مخاطبان کسبوکارتان ظاهر شوید. اگر در حال حاضر از تبلیغات در اینستاگرام برای توسعه کسب و کار خود استفاده نمی کنید، باید بگویم یک فرصت درآمدزایی با سود کلان را از دست داده اید. تبلیغات این امکان را به وجود می آورد که در هر مرحله از کانال ها و قیف تبدیل کمپین های متناسب با آن مرحله را برگزار کنیم. ساده ترین راه برای جلب توجه مخاطبان هدف خود در اینستاگرام ، تبلیغات در صفحه اصلی برنامه است. از تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا برای افزایش کارایی این نوع تبلیغات استفاده کنید.
اگر ایدهای خوب برای تولید یک ویدئوی تبلیغاتی برای به اشتراکگذاری در IGTV به ذهن شما برسد، مطمئن باشید نظر مخاطبان را به خود جلب خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر یک رستوران دارید، میتوانید یک ویدئو از سرآشپز خود در حال تهیهی غذا به اشتراک بگذارید. همچنین، میتوانید با استفاده از وبسایتهای ساخت رایگان تیزر تبلیغاتی، تیزرهای ویدئویی تبلیغاتی دارای طول بیش از یک دقیقه تولید کرده و در IGTV به اشتراک بگذارید. استیکرهای متعددی برای استوریهای اینستاگرام وجود دارد که یکی از مهمترین آنها برای کارهای تبلیغاتی، استیکر لوکیشن است. هزینه تبلیغات در اینستاگرام به نوع تبلیغات، تعداد انتشار، نوع محتوا و… بستگی دارد.
این نوع محتوا میتواند شامل نکات کوتاه، ویدئوهای آموزشی و پستهای تخصصی باشد. ممکن است بخواهید برای شروع تبلیغات در اینستاگرام، یک پست مهمان در صفحاتی که کاربران زیادی دارند، مانند صفحات اینستاگرام اینفلوئنسرها منتشر کنید. در این صورت بهتر است محتاطانه پیش بروید، چون این کار هزینه بالایی برای شما دارد و جدا از آن، گاهی استفاده از اینفلوئنسرهای پرحاشیه نتیجه منفی برای کسبوکار شما خواهد داشت. اینستاگرام هر ماه 2 میلیارد کاربر فعال دارد و هر کاربر بهطور میانگین هر روز 53 دقیقه در این پلتفرم زمان سپری میکند.
اینفلوئنسر در اصطلاح به شخصی گفته میشود که توانسته فالوورهای زیادی را جذب کند و بهطور معمول، در یک زمینه خاص مثل تست غذا، ساخت ویدیوهای کمدی، تکنولوژی، آموزش آشپزی و … فعالیت میکند. اینفلوئنسرها، بهواسطه فعالیتی که دارند توانستهاند فالوورهای زیادی را جذب کنند و قبل از این، شهرت زیادی نداشتهاند. به محض آپلود شدن تصویر و تعیین متن میتوانید پیشنمایش تبلیغ را مشاهده کنید تا از درستی همه چیز مطمئن شوید. هر زمان که بخواهید، میتوانید برای تایید روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا تبلیغتان به دنیا نمایش داده شود. تبلیغات در فضای مجازی و به خصوص پلتفرم اینستاگرام تنها زمانی میتواند موجب پیشرفت و توسعه یک کسبوکار شود که اصولی و کاربرپسند باشد.
به یاد داشته باشید که موفقیت در اینستاگرام مستلزم تلاش مستمر، یادگیری مداوم و استفاده از ابزارهای مناسب است. بنابراین باید با استفاده از خلاقیت و ابزارهای تولید محتوا، یک محتوای تبلیغاتی جذاب و کاربرپسند تولید کنید تا تبلیغاتی که انجام میدهید، بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسبوکار شما در زمینه فروش کتاب است، باید از پیجهای اینفلوئنسریای برای تبلیغات استفاده کنید که مخاطبنشان قشر تحصیلکرده یا در حال تحصیل جامعه هستند. در این مقاله به بررسی ۱۰ نکته برای بهینهسازی تبلیغات اینستاگرام میپردازیم.
باید راجع به رفع نیاز و حس رضایتی که می تواند بعد از خرید داشته باشد صحبت کنید. در این میان برندها و کسب و کارهایی هستند که قصد دارند مطالب پست ها و ویدئوهایی گرافیکی و خلاقانه برای مخاطبین خود ایجاد کنند. ما برای این مدل از کسب و کارها خدمات تولید محتوای اینستاگرام داریم که در زیر سه نمونه پست ایجاد شده توسط تیم شایگان برای محتوای اینستاگرامی نمایش داده می شود. بلاگرها و یا اغلب کسب و کارهای برای معرفی خودشان به کاربران اینستاگرامی، اقدام به لایک و فالوی پیج های اینستاگرام به ویژه لایک کردن پست های پیج های عمومی می کنند. به این امید توجه ادمین پیج را به خود جلب کرده و ادمین پیج نیز حرکت مشابهی برای در مقابل او انجام دهد.
انواع تبلیغ در اینستاگرام
برای شناسایی کیفیت فالوورهای یک پیج، به فعالیت کاربران، لایکها و کامنتها و ویو ویدیوها توجه کنید. یکی از موارد مهمی که در انتخاب اینفلوئنسر باید توجه داشته باشید، داشتن فالوورهای واقعی است. هر چه تعداد دنبال کنندگان بیشتر باشد، تبلیغات شما به بیشترین افراد نمایش داده میشود. یکی از اهداف افرادی که در حال تبلیغات در پیجهای اینستاگرام هستند، افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان سایت یا افزایش دانلود اپلیکیشن در استورها یا گوگل پلی است.
کار خسته کننده ای است اما فعلا این روش جواب می دهد و در ماه اول اینکار را ما به همه مخاطبان توصیه می کنیم. محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران، اینستاگرام است که طبق آخرین آمار رسمی بیش از ۴۷ میلیون کاربر دارد؛ البته ۴۷ میلیون نفر کاربر فعال! همه ما در طول روز در اینستاگرام پست های زیادی را نگاه میکنیم و لایک می کنیم و با دوستانمان به اشتراک می گذاریم.
به عبارت دیگر، با تولید محتوای باکیفیت و ایجاد ارتباط با مخاطبان، میتوانید بدون پرداخت هزینه، پیج خود را به دیگران معرفی کنید. شما میتوانید از طریق ابزارهای تبلیغاتی داخلی اینستاگرام، کمپینهای هدفمندی را ایجاد و مدیریت کنید. بله، کسبوکارهای کوچک میتوانند با ایجاد یک جامعه و بهاشتراکگذاری محتوای باکیفیت در اینستاگرام، محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنند. تبلیغات اینستاگرام را روی نیازها و چالشهای مخاطبان هدف کسبوکار خود متمرکز کنید و با آزمایشکردن فرمتهای مختلف، ببینید که کدام برای شما مؤثرتر است. به محتوای تولید شده توسط کاربر به چشم یک تبلیغ اختصاصی و منحصربهفرد نگاه کنید.
بسیاری از افراد سعی میکنند از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کسبوکارهای اطراف خود استفاده کنند. او سعی میکند یک رستوران خوب را با بررسی رستورانهای فعال در موقعیت مکانی مشخصی مانند «میدان ونک» یا «مرکز تجاری پالادیوم» انتخاب کند. تگ لوکیشن به او اجازه میدهد نظر سایر مشتریان شما را مطالعه کند و سپس از خدمت یا محصول شما با خیال آسوده بهره ببرد.
با شناخت اصول اولیه، انتخاب استراتژی مناسب و تولید محتوای جذاب، میتوانید مخاطبان خود را افزایش داده و به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید. فراموش نکنید که اینستاگرام یک پلتفرم پویا است و برای موفقیت در آن، باید همواره به روز باشید و از ابزارها و روشهای جدید تبلیغاتی استفاده کنید. در آموزش تبلیغ در اینستاگرام قالب های دیگری نیز وجود دارد که ما تنها به این چهار مورد اشاره کرده ایم.
هرچقدر جذابیت بصری محتوای منتشر شده بالاتر باشد؛ احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود. روش دوم جهت تبلیغ در اینستاگرام به اشتراک گذاشتن استوری مختلف میباشد. تحت چنین شرایطی میتوانید ارتباط تعاملی با مشتریان و برای دریافت نتایج بهتر میتوانید با انتشار پستهای روزانه فرصت دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام را به دست بیاورید. با به کارگیری استراتژیهای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما میتوانید فالوورهای بیشتری جذب کرده و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید.
البته برای اینکه بتوانید تبلیغات مؤثرتری را داشته باشید، میتوانید از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید. در این مطلب راهکارهای افزایش امنیت تلگرام را برای شما نوشته ایم تا بتوانید میزان خطر این پیامرسان را کاهش دهید. با انتخاب سنجیدهٔ نسبت تصویر، دید و اثربخشی محتوا را افزایش خواهید داد. در کل شما باید انواع مختلف تبلیغ را امتحان کنید تا به محتوایی برسید که بیشترین اثرگذاری را برای شما خواهد داشت. یک نوع از تبلیغات که کمتر انجام میشود، اما بازدهی چشمگیری دارد، تبلیغات همسان است. این نوع تبلیغ بر اساس تعداد کلیکها (به ازای هر کلیک) و تعداد دفعات نمایش(هر 1000 نمایش) است.
- {
- بعد از تعیین هدف خود از تبلیغ، زمان انجام تبلیغات هم از اهمیت زیادی برخوردار است. |}{
- در ابتدا باید بگوییم که چالشهای اینستاگرامی در واقع نوعی مسابقه بوده و شباهت زیادی با مسابقات اینستاگرامی دارند. |}{
- کاربران میتوانند نظرات، پیامها و پیشنهادات خود را به برندها ارسال کنند و برندها نیز میتوانند به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهند. |}
- یکی دیگر از روشهای ایجاد تم در فید اینستاگرام، استفاده از یک فیلتر خاص برای عکسهایی است که به در فید خود به اشتراک میگذارید.
- به عنوان مثال، اگر یک پیج فروش محصولات ورزشی دارید، تبلیغات خود را در پیجهای مرتبط با ورزش و تناسب اندام انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.
- آشنایی با قالب های آگهی، به شما کمک می کند تا استراتژی های موثری برای جذب مشتریان جدید و افزایش آگاهی از برند خود ایجاد کنید.
بنابراین چه کسبوکار بزرگی داشته باشید و چه بیزینس کوچکی را اداره کنید، میتوانید یک کمپین مقرونبهصرفه راهاندازی کنید تا مشتریان جدیدی پیدا کرده و فروشتان را افزایش دهید. راه دوم این است که با Facebook Ads Manager که یک ابزار کاربردی و مهم برای تبلیغات در اینستاگرام، فیسبوک و… است، کمپینهایی را راهاندازی کنید. من سعی کردم خیلی کامل، بحث تبلیغات اینستاگرامی را برای شما باز کنم تا بتوانید بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید. اگر در این زمینه تخصص ندارید، حتماً از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. در تبلیغاتی که قرار میدهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد.
بعداً با این کار شما به یک سبک از محتوا میرسید که برای تبلیغاتتان بهتر جواب داده است و میتوانید بهجای آزمونوخطا، به یک الگوی ثابت در نوع محتوا برسید. این پست از بلاگ نوین هاب را تا انتها دنبال کنید و بعد با اطلاعات کامل در اینستاگرام تبلیغ کنید. اما خیلی وقتها این بودجهها با ناآگاهی درباره تبلیغات اینستاگرام هدر میروند و به ناامیدی از تبلیغات آنلاین منجر میشوند. قبل از اینکه به تبلیغ در اینستاگرام بپردازید، باید مشخص کنید که اصلا برای چه میخواهید تبلیغ کنید. مشکل آن ها این است که فقط ساخته شده اند و شخصی مدیریت این صفحه ها را انجام میدهد.
اهداف بازاریابی خود را تعیین کرده و سپس call to action از قبیل دکمه تماس ، نصب یک برنامه، ورود به سایت، مشاهده ی ویدئوی تبلیغاتی ایجاد کنید. از این طریق برای پیج خود از طریق تبلیغ و شناساندن برندتان ترافیک جذب می نمائید. برنامه اینستاگرام، تبلیغات اسپانسری خودش را در قالب پست و استوری به کاربران نمایش می دهد. تبلیغات موضوع بسیار گسترده ای است و روش های زیادی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد. در این بخش منابع کاربردی برای انجام تبلیغات را به صورت گام به گام و کامل به شما معرفی خواهیم کرد.
برای اینکه بتوانید پایگاه مشتریان خود را شکل دهید به کمک خانواده و دوستان خود نیاز دارید. هر کدام از آنها با تعداد زیادی از افراد مختلف در ارتباطند؛ بنابراین از آنها بخواهید که نهتنها اکانتتان را دنبال کنند، بلکه محتوایتان را هم با سایر دوستان خود در میان بگذارند. این یک روش ساده و رایگان تبلیغات با هدف جذب مشتری است که نباید از آن غافل شوید. با توجه به حضور فعال مصرفکنندگان در اینستاگرام، اجرای تبلیغات با هدف جذب مشتری نتایج چشمگیری را به دنبال دارد. شما میتوانید فالوورهای خود را با رعایت چند نکته به مشتریانی وفادار تبدیل کنید که در هر زمان و مکانی از برندتان دفاع کنند. پاسخگویی به نظرات و پیامهای کاربران به محتواهای تبلیغاتی شما نشان از اهمیت دادن به مخاطبان و مراقبت از آنها است.
بعد از آن پیجهای عمومی با فالوورهای بیشتر،استوریهای میکرواینفلوئنسرها، پست میکرواینفلوئنسرها، استوری اینفلوئنسرها و گرانترین نوع تبلیغات پست اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوورهای زیاد است. اگر شما یک کسب و کار آرایشی بهداشتی دارید و میخواهید تبلیغات خود را به دیجیتال مارکتینگ بسپارید، نتیجه خوبی نخواهد داشت و بهتر است به یک فرد متخصص در زمینه آرایش و بهداشت مراجعه کنید. چرا که مخاطبان این فرد، احتمالا با مخاطبان شما تفاوتهای زیادی دارند و تبلیغات آنها برای شما به نتیجه منجر نمیشود. برندهایی مانند Ernie Ball با استفاده از هشتگهای خاص خود، مخاطبان خود را به اشتراک گذاری و تبلیغ محتوای خود تشویق میکنند. این اقدام نه تنها به افزایش دسترسی و تعامل با مخاطبان کمک میکند، بلکه باعث افزایش شناخت برند و پیدا کردن دنبال کنندهگان وفادار نیز میشود. موفقیت در تبلیغات اینستاگرام نیازمند ترکیبی از خلاقیت، تحلیل داده ها و آزمون و خطا است.
اگر شما 1000 فالوور دارید باید میانگین پست های تصویری شما 100 لایک بخورد و ویدئوهای شما 200 ویو به خود بگیرد و استوری شما 250 نفر بازدیدکننده داشته باشد. پس اگر فالوور فیک خریداری کنید جز اینکه پولتان را دور ریخته باشید و اعتماد دنبال کنندگان را از دست بدهید کار دیگه ای نکردید. در ساخت ویدئوهای اینستاگرامی می توانیم از دو حالت تیزرهای اینستاگرامی و یا ویدئوهایی بدون صدا استفاده کرد. در زیر نمونه ای از ویدئوی بی صدا برای تبلیغ دو تا از بهترین غذاهای رستوران قرار دارد. اگر شما هم به دنبال ساخت چنین محتوای برای پیج خود هستید با ما همراه باشید.
تبلیغات درپیجهای بزرگ اینستاگرام، یکی از رایجترین و متداولترین انواع تبلیغات در اینستاگرام است. به تازگی قابلیت ریلز که شبیه تیکتاک است، به اینستاگرام اضافه شده و میتوان ویدیوهای 15 ثانیهای در آن آپلود کرد. هنوز در همه اکانتها این قابلیت ارائه نشده است و باید دید که کسب و کارها چه استفادهای از این قابلیت میکنند. هدف ما این است که به شما نشان دهیم چگونه میتوانید با تبلیغات خود نتایج قابل توجهی کسب کنید.
به عبارتی، آنها باید از ویژگیها و تاثیری که محصول شما در زندگی آنها گذاشته است، صحبت کنند تا سایر افراد متوجه شوند که با خرید آن محصول به چه چیزی دست پیدا خواهند کرد. محتوای آنها سند محکمی است که اعتبار برندتان را تایید میکند و با کمک آن میتوانید مشتریان مردد را بهراحتی راضی کنید که انتخابی بهتر از شما وجود ندارد. دعوت مستقیم مخاطب یکی از روشهای تبلیغات برای جذب مشتری به حساب میآید که بیشتر برای مشاغل کوچک و نوپا مناسب است. این نوع کسبوکارها بودجهٔ محدودی برای بازاریابی دارند؛ بنابراین باید بهدنبالِ روشهای رایگان و ارزانتر باشند. به ویژگیها، علایق و نیاز مخاطبِ هدفتان دقت کنید؛ زیرا قرار است اعتماد او را با محتوا جلب کنید تا بتوانید او را به مشتری تبدیل کنید. محتوایی به دیدهشدن شما کمک میکند که مخاطب هدفتان آن را کاربردی، مفید و سرگرمکننده تشخیص دهد.
برای آشنایی بیشتر با اینفلوئنسر مارکتینگ، این مقاله از نوین هاب را بخوانید. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است هدف شما، ترکیبی از اهداف گفته شده باشد. برای هر پست هشتگهای مرتبط بگذارید، تعداد هشتگها کمتر از 7 و بیشتر از 12،13 تا نباشد و از هشتگهای اسپمی استفاده نکنید.
شرکت واژه گستر با بیش از ده سال سابقه فعالیت در حوزه اجرای تبلیغات اینستاگرامی و ایجاد کمپینهای تبلیغاتی موفق، به عنوان یکی از پیشروان این صنعت شناخته میشود. این شرکت با بهرهگیری از تیمی متخصص و استفاده از جدیدترین ابزارها و روشهای تبلیغاتی، توانسته است نیازهای متنوع مشتریان خود را برآورده سازد. یکی از روشهای مهم برای جذب تعامل بیشتر، انتشار پستها در زمانهای مناسب است. تحلیل زمانهایی که فالوورهای شما بیشتر آنلاین هستند میتواند به افزایش میزان تعامل کمک کند.
اینستاگرام امکان تعیین بودجه متناسب با نیازها و منابع کسب و کارها را فراهم میکند. بسته به امکانات موجود، کاربران میتوانند هرچه تمایل دارند برای تبلیغات خود هزینه کنند و با نتایج بهتری مواجه شوند. یعنی در واقع میزان گستردگی تبلیغات در اینستاگرام به خود تبلیغکنندگان ارتباط دارد.
{تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا چیست
|}اما در حالت کلی Ads Manager بیشتر نیازهای مارکترها را برآورده میکند و تمرکز ما در این مطلب نیز روی این مورد است. اگر به تازگی پیجی را ایجاد کردهاید و فالوور کمی دارید، انجام تبلیغ در اینستاگرام برای شما کارایی نخواهد داشت. بهتر است پیش از آنکه به تبلیغ در اینستاگرام بپردازید، از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا از صفحه شما حمایت کنند تا مخاطبان جدیدی که وارد پیج میشوند به کسبوکار و پیج شما اعتماد کنند.
به شما توصیه میکنیم که همهی بودجهی خود را یکجا خرج نکنید و در ابتدا با بودجههای پایین شروع کنید. اگر بودجهی زیادی در دسترس دارید، کمپین خود را به کمپینهای کوچکتر تقسیم کند. در پایان هر کدام از این کمپینها میتوانید نتایج را بررسی کرده و استراتژی خود را بر اساس این نتایج، مشخص کنید. یکی از مهمترین بخشهای یک حساب کاربری تبلیغاتی در اینستاگرام، لینک است.
همچنین، جوایز جذاب میتواند انگیزه بیشتری برای مشارکت در مسابقات ایجاد کند. مثلاً پیجی که ۱۰۰ هزار فالوور دارد، شاید تعرفه تبلیغات را ۸۰ هزار تومان تعیین کند. باز هم تأکید میکنم که اگر میخواهید تبلیغات مؤثرتری را در اینستاگرام انجام دهید، میتوانید از مشاوره رایگان ما (به صورت تلفنی، ایمیلی و …) استفاده کنید که لینک آن در قسمت بالا قرار دارد. در اینجا راهکارهایی را توضیح میدهم که با استفاده از آنها، میتوانید تبلیغات اینستاگرامی به مراتب بهتری را قرار دهید.
این تبلیغات میتواند شامل تصاویر، متن، گرافیک و ویدیو باشد یا هر آنچه که کسبوکار شما را به بهترین شکل نشان میدهد. برخلاف پستهای معمولی اینستاگرام، اغلب تبلیغات اینستاگرام با کمک یک لینک اجازه میدهد کاربران به وبسایت دلخواه شما هدایت شوند. تبلیغات اینستاگرام در حقیقت صفحاتی هستند که برای تبلیغ کسبوکار و معرفی محصولات یا خدمات شما پول دریافت میکنند همچنین تبلیغاتی که شما در صفحه ویژه کسبوکار خود منتشر میکنید. در نتیجه تبلیغات در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند علاوهبر افزایش آگاهی مخاطب نسبت به برند، محصولات و خدمات، اعتماد مخاطبان بیش از پیش به دست بیاورید.
اما یکی از دلایلی که این نوع تبلیغ را محبوبتر کرده، امکان قرار دادن لینک وبسایت یا دیگر لینکها در استوری است. برخلاف اینفلوئنسرها که شهرت خود را از طریق فعالیت در فضای مجازی کسب کردهاند و توانستهاند فالوورهای زیادی را جذب کنند، سلبریتیها افرادی هستند که از قبل شهرت داشتهاند و سپس وارد این فضا شدهاند. مثلاً بازیگران سینما و تلویزیون، خوانندگان، ورزشکاران و … سلبریتیهایی هستند که از قبل شهرت داشتهاند. دقت داشته باشید اینفلوئنسری که قرار است محصول یا برند شما را معرفی کند در زمینه مرتبط و نزدیک به حوزه کاری شما فعالیت داشته باشد.
فیسبوک برای اینکه یک حس واقعی از مخاطب انتخابی به شما بدهد، گزینهای به نام ارزیابی تعیین جزئیات مخاطبان (Audience definition gauge) را ارائه میدهد. این گزینه به شما یک بازخورد فوری در مورد دامنه محدودیت یا وسعت مخاطبان و همچنین تعداد تخمینی دسترسی به تبلیغ شما را میدهد. از آنجایی که ملاکها زیادی را به هدفگذاری خود اضافه نکردیم، متوجه خواهید شد که مخاطبان نسبتا وسیع به نمایش در میآیند. در حالت کلی برای ایجاد تبلیغات در اینستاگرام میتوانید از چند ابزار مختلف مانند Ads Manager، Power Editor و Facebook Ads API استفاده کنید. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب این ابزارها در نظر گرفتن اندازه و تعداد تبلیغات مورد نظر ضروری است. اگر مدیریت چندین کمپین را به عهده دارید یا میخواهید روی کمپینهای خود کنترل دقیقی داشته باشید، احتمالا Power Editor گزینه خوبی محسوب میشود.
کسب و کارهایی هستند که باید هر از چندگاهی، تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار دهند. اما برخی از آنها، همچنان از محتوای چندهفته یا چندماه قبل خود استفاده میکنند. پیجهای اینفلوئنسری و بلاگری اینستاگرام از مخاطبان زیادی برخوردارند که میتوان از آنها برای تبلیغات پیج و کسبوکار خود استفاده کرد. مسابقههای اینستاگرامی یکی از بهترین روشهای اثربخش تبلیغات برای جذب مشتری به حساب میآیند؛ زیرا به شما کمک میکنند تا در مدتزمان بسیار کوتاهی در معرض دید هزاران نفر قرار بگیرید. بهعنوان مثال، اسنپ یک مسابقهٔ بسیار ساده را برای افزایش تعداد فالوورهای خود برگزار کرده است. اسنپ یک شانس به مشتریان احتمالی خود داده است که با یک کلیک برندهٔ آیفون شوند.
چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب میکند؟