راهنمای کاربردی برای فهمیدن سئو چیست و چگونگی کار آن

راهنما جامع سئو سایت معرفی +10 ابزار کاربردی سئو

و درباره موضوعاتی باشه که کاربرا به اونها علاقه دارن و همچنین کامل باشه. زمانیکه با اصول اولیه سئو و مفهوم  سئو بیشتر آشنا شدید می‌تونید کلمات کلیدی کوتاه رو هدف قرار بدین. حالا که کاربرتون رو شناسایی کردید، وقت اون رسیده که ببینید این کاربر چه چیزی رو تو وب جستجو می‎کنه. به اون کلمه یا کلماتی که کاربر جستجو می‌کنه “کلمه کلیدی” یا کوئری (Queriey) می‌گن که به معنی پرس و جو هست. برای موفقیت در سئو شما باید محتوایی رو تولید کنید که درباره موضوعی باشه که کاربر بهش علاقه داره.

غالبا این کار ظرف مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود که باعث خواهد شد تا گوگل آنها را شناسایی کرده و به سایت شما مشکوک شود. به همین خاطر می‌توان به راحتی در این کوئری‌ها رتبه‌های بالایی را کسب کرد. برای پیدا کردن این کلمات بهتر است از ابزارهای سئو که کلمات کلیدی را برای شما مشخص می‌کنند استفاده کنید. این اتفاق با بهبود محتوای سایت شما و تقویت و غنی سازی آن انجام می‌گردد. همچنین انجام اقداماتی که در سئو تکنیکال نیز به آن اشاره می‌کنیم، می‌توانند منجر به این اتفاق شوند. به روشی که ترافیک به صورت غیر ارگانیک و با مصرف هزینه به سایت شما هدایت می‌شود، روش تبلیغاتی SEM می‌گویند.

به عبارت بهتر قصد کاربران برای جست‌وجوی عبارت کلیدی، عاملی مهم در ارزیابی سئو وب‌سایت‌ها به‌شمار می‌آید. برای مثال، موتورهای جستجو باید بتوانند بین “جُرم” و “جِرم” تفاوت قائل شوند. پاسخ به این سوال وابسته به فضای رقابتی، سختی کلمه کلیدی، هدف شما از رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل و حوزه‌ای که کار می‌کنید است. برخی از حوزه‌ها به دلیل سود بالایی که دارند، رقم‌ گردش مالی سئو آنها به صد‌ها میلیون تومان می‌رسد. قاعدتا در چنین فضاهایی نمی‌توانید بدون تجربه و دانش کامل، کاری را از پیش ببرید. سئو کلاه سیاه شامل روش‌هایی است که برخلاف دستورالعمل‌ها و قوانین موتورهای جستجو عمل می‌کند.

تنها هدفی که موتورهای جستجو دنبال می‌کنند، پیدا کردن مرتبط‌ترین نتایج برای کاربران است. هربار که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنید، الگوریتم‌ها تلاش می‌کنند مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج را به شما نشان دهند. موتورهای جستجو برای نمایش اطلاعات درست به کاربران، دو فاکتور مهم «ارتباط» (Relevancy) و «اعتبار» (Authority) را مدنظر قرار می‌دهند. فاکتور ارتباط، مرتبط بودن جستار مورد جستجوی کاربر و محتوا صفحه را می‌‌سنجد و فاکتور اعتبار محبوبیت وب‌سایت را در سراسر وب مورد بررسی قرار می‌دهد. اما فراتر از تطبیق کلمات کلیدی، موتورهای جستجو از داده‌های تعامل جمع‌آوری شده برای تعیین ارتباط صفحه مربوط به جست‌وجو استفاده می‌کنند.

روش دوم کرالر، url و آدرس فهرست شده در سایت مپ را پیدا می‌کند و به وسیله آن به صفحات دیگر راه می یابد. تمام این کارها باعث می‌شود تا از کاهش رتبه وب سایت شما در نتایج صفحات جستجو جلوگیری شود. در سال ۲۰۱۳ سئو معنایی با روی کارآمدن الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل به طور کلی با تغییر و تحولاتی روبه‌رو شد. به این صورت که بعد از آن به جای اینکه گوگل به کلمات کلیدی یک محتوا توجه کند به موضوع کلی صفحه مورد نظر توجه می‌کند و سعی می‌کند تا مانند یک انسان، مطالب گفته شده در یک صفحه وب سایت را درک کند. البته این موضوع به معنای بی اهمیت شدن آن نیست؛ بلکه تنها گوگل برای سنجش اعتبار یک محتوا و کیفیت آن تنها به کلید واژه‌های مورد استفاده در آن اکتفا نمی‌کند.

زمانی که یک کاربر بروزر از یک وب سایت بازدید می‌کند یک کوکی بر روی سیستم او ثبت می‌شود که از داده‌هایی تشکیل شده است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار میگیرد. اگر یک کاربر به طور مرتب به یک وبسایت مراجعه کند به صورت خودکار به وسیله کوکی برای او بازدید ثبت می‌شود. در واقع Unique Visitor یک بروزر است که در مدت زمان خاصی چندین بار از یک وب سایت بازدید می‌کند. به کاربرانی که از یک وب سایت بازدید می‌کنند بازدیدکننده یا Visitor میگویند. بازدید کننده یا Visitor یک شخص در نظر گرفته نمی‌شود؛ بلکه هر ip به عنوان یک بازدیدکننده محسوب می‌شود.

با پیروی از بهترین و جدیدترین روش بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) می‌توانید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند وب‌سایت شما را بخزند. در دنیای دیجیتال امروزی، رقابت برای جلب توجه کاربران اینترنت به شدت افزایش یافته است و حضور موثر در نتایج موتورهای جستجو به یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است. سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا محتوای خود را به گونه‌ای ارائه دهند که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب و مفید باشد. بله، بهینه‌سازی محتوای سایت با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و ارائه محتوای ارزشمند به کاربران تأثیر مستقیمی بر روی رتبه‌بندی سایت داره. محتوای خوب کاربران رو راضی می‌کنه و موتورهای جستجو هم به سایتت توجه بیشتری نشون می‌دن.

پس از درک نحوه کار موتورهای جست‌وجو، تحقیق و بررسی و برنامه‌ریزی درست و اصولی، نوبت تبدیل ایده‌ها به عمل فرا می‌رسد که در ادامه سه حوزه آن را بیشتر بررسی می‌کنیم. همچنین فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام و لینکدین و گذاشتن لینک مطالب سایت یا محصولات در سوشال مدیا یکی از تکنیک‌های جذاب، پرکاربرد و رایگان در سئوی خارجی محسوب می‌شود. در نتیجه حتی تولید محتوا که یکی از ارزشمندترین فعالیت‌های ما در حوزه سئو است این پتانسیل را دارد که به رنگ خاکستری یا سیاه جلوه کرده و موجب از دست رفتن جایگاه ما در نتایج جستجو شود. سئو کلاه خاکستری به روش‌هایی گفته می‌شود که مطابق با استانداردهای پیشنهادی گوگل نیستند ولی تشخیص‌شان برای ربات‌های گوگل نیز ساده نیست در نتیجه احتمال جریمه سایت توسط گوگل کاهش یافته و می‌توانند به رشد سایت کمک کنند. پیش از آنکه سایتی طراحی کنیم، محتوایی تولید کنیم یا حتی برای افزایش اعتبار سایت خود هزینه کنیم باید بدانیم که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه سئو چیست. ابتدا مطمئن شو که سایتت برای موتورهای جستجو قابل دسترسیه و مشکلی در خزش سایتت وجود نداره.

این گونه پیج ها هیچ ارزشی برای موتورهای جستجو و همچنین کاربران آن ندارند و تنها ساخته شده‌اند؛ به این دلیل که زمانی فردی تصمیم داشت تا روی یک کلمه کلیدی خاص رتبه‌ای به دست بیاورد اما اینطور نشد. موضوعاتی که توسط کاربران در موتورهای جستجو سرچ می‌شوند همان عبارت‌ها و کلید واژه‌هایی هستند که به وسیلهٔ کاربران در فرم جستجو تایپ می‌شوند. تجربه به ما ثابت کرده است که ترافیک ورودی و موتورهای جستجو می‌توانند یک موفقیت سازماندهی شده برای یک وبسایت تلقی شوند. اما در صورت سئو و بهینه نبودن وب سایت این موضوع عملی عکس برای وب سایت خواهد داشت. پژوهشگران باور دارند افرادی که در زمینه بهینه سازی و سئو سایت در حال فعالیت هستند باید از آخرین تغییرات و بروز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجو نظیر گوگل آگاهی کافی داشته باشند.

سئو کردن سایت یک فرآیند جامع و چند مرحله‌ای است که از صفر تا صد شامل تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی صفحات داخلی، بهبود ارتقای سئو سایت، سئو تکنیکال و مدیریت لینک‌های خارجی می‌شود. اگر به دنبال موفقیت در فضای دیجیتال هستید، باید به صورت مداوم روی تمامی جنبه‌های سئو کار کنید. بهینه سازی برای موبایل، سرعت سایت، و تجربه کاربری از عوامل بسیار مهم در موفقیت سئو هستند. میزان تاثیرگذاری رفتار کاربران بر سئو سایت یکی از مهم‌ترین مواردی که گوگل در زمان امتیازدهی و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها به آن توجه می‌کند، نحوه رفتار کاربران است. پس با یک سئو داخلی خوب و کمک از سئو خارجی می‌توانید تاثیرگذاری بر مخاطب هدف را افزایش دهید. سئو مارکتینگ (SEO Marketing) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌ها است که برای بهبود رتبه وب‌سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌شود.

بهتر است همواره به اندازه 1 درصد از تعداد کل کلمات محتوا، کلمه کلیدی اصلی را تکرار کنید. شما می‌توانید با کیورد ریسرچ نیچ، کاربران خاصی را به سایت خود جذب کنید. در این حالت با توجه به اینکه این افراد پتانسیل بالایی برای خرید از سایت شما دارند، نرخ تبدیل بیشتر می‌شود. زمانی که کاربران بتوانند شما را در نتایج برتر جستجوهای مختلف مشاهده کنند، نام برند شما مدام در ذهن آنها تکرار و ثبت می‌شود. از سوی دیگر، پرستیژ گرفتن رتبه‌های بالا در کلمات کلیدی سخت برای نام تجاری شما بسیار با ارزش خواهد بود. یک بخش مهم از سئو، بهینه سازی سرعت سایت است که می‌تواند مدت زمان لود سایت شما را کاهش دهد.

اگر گوگل بعد از مدت‌ها متوجه این موضوع بشود، مانند سئوی کلاه سیاه سایت شما را جریمه می‌کند. متا دیسکریپشن باید یه دلیل جذاب برای کاربر ایجاد کنه که روی نتیجه کلیک کنه. وقتی کلمات کلیدی‌ای که کاربر جستجو کرده با کلمات موجود توی متا دیسکریپشن تو مطابقت داشته باشن، گوگل اونا رو برجسته می‌کنه و این باعث می‌شه نتیجه توی نتایج جستجو بیشتر به چشم بیاد. وقتی سایتت توی نتایج جستجو رتبه می‌گیره، گوگل (و موتورهای جستجوی دیگه) بخش‌هایی از صفحت رو نمایش می‌ده. این بخش‌ها نه تنها می‌تونن روی تعداد کلیک‌ها تأثیر بذارن، بلکه گاهی حتی روی رتبه‌بندی هم تأثیر دارن.

این یعنی که وقتی شما با کمک ابزارهای سئو، وبسایت خود را در گوگل بهینه سازی کنید، هم بیشتر و بهتر دیده خواهید شد، هم نرخ تبدیل کاربر به مشتری در وبسایت شما بالا خواهد رفت. به همین دلیل، سئو بهترین راه برای آپدیت نگه داشتن وبسایت، به همراه بالا بردن آن در رنکینگ و دیدپذیری بهتر آن است. سئو سایت (SEO – بهینه‌سازی موتورهای جستجو) برای کسب‌ و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر رشد و موفقیت آن‌ها داشته باشد. اگر سایت شما ظاهر زیبا و تصاویر مناسبی داشته باشد و همچنین به heo اهمیت داده باشد موجب می‌شود تا کاربران و بازدید کنندگان سایت شما احساس بهتری داشته باشند و مدت زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. درست است که انتخاب یک کلید واژه رقابتی در سئو سایت و یا یک صفحه خاص از یک وبسایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ اما امکان دارد اجرا کردن فرایند سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا به نتیجه دلخواه شما برسد.

این داده‌های ساختاری می‌توانند باعث بهبود نمایش سایت در نتایج جستجو شوند. گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز از متن URL صفحه برای تعیین محتوای صفحه وب استفاده می‌کنند. درک سئو خارجی، سئو داخلی و سئو محلی و شناخت تفاوت‌های آن‌ها در اجرای یک سئو خوب لازم و ضروری است و می‌تواند در مسیر طراحی سئو شما را کمک کند. همان‌طور که در بالاتر نیز گفته شد، سئو (SEO) مجموعه‌ای از روش‌هایی است که برای بهبود سایت شما برای افزایش بازدید کاربران به‌صورت طبیعی است. درصورتی‌که کاربران خدمات مربوط به کسب‌وکار شما را در گوگل یا دیگر موتور جستجو وارد می‌کنند و هرچه صفحه شما بالاتر باشد احتمال جذب کاربران نیز بیشتر می‌شود.

وقتی خزنده های گوگل یا crawls در صفحات سایت شما می خزند باید در حالت استاندارد آن صفحه را به همان صورتی که کاربر می بیند ببیند. ممکن است برخی از کد های سایت شما که به زبان  ( CSS و جاوا اسکریپت  java) نوشته شده باشد محتوای شما را مخفی کنند. اگر با اجرای خطر فرمان زیر سایت خود را مشاهده نمی کنید باید الزامات فنی جستجوی گوگل را بررسی کنید. زیرا ممکن است از نظر فنی چیزی مانع شود که سایت شما در جستجوی Google دیده نمی شود. وقتی سایت شما ساخته می شود شما معمولاَ نیاز به انجام کاری ندارید، جز یک کار !

محتوای دوم (2#) در مورد این هستش که چطوری 260 درصد ترافیک طبیعی بیشتر در 14 روز بدست بیاریم (استراتژی + مثال). اما موضوع جالبی که اونها تو تحقیقاتشون بهش رسیدن این بود که تحقیقات واقعی و محتواهای اورجینال و سودمند به طور بسیار زیادی هم لینک داده می‌شن و هم به اشتراک گذاشته می‌شن. لیست کامل محتوایی است که شما می تونید در اون فهرست کاملی از نکات، موارد، تکنیک‎ها، دستورالعمل‎ها یا هر چیزی که می‎تونید در موردش فکر کنید رو قرار بدید. در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از انواع محتوای با کیفیت که در سال 2020 بسیار خوب جواب می‌دن رو با شما به اشتراک بذاریم. وقتی اکثر مردم می‌گن “محتوا پادشاه است”، در واقع اونها درباره نوع محتوای مفید منتشر شده در وبلاگ‌ها صحبت می کنن.

همچنین الکسای سایت شما پایین می‌آید و از نظر کاربران باعث افزایش اعتماد خواهد شد. بازدید کنندگانی که وارد وب سایت شما شده‌اند تبدیل به اعضای وب سایت شما و در نهایت تبدیل به مشتریان شما خواهند شد. همانطور که می دانید امروزه هزینه‌های تبلیغات اینترنتی بسیار سرسام آور است. اگر وب سایتتان را بر اساس اصول درست سئو پیش ببرید، امکان عقبگرد اتفاقی وجود ندارد و اگر در مسیر سئو و تولید محتوا پیش بروید سرعت رشد وبسایت شما روز به روز بیشتر خواهد شد. در حقیقت عبارت سئو از عبارت Search Engine Optimization به دست آمده است که با نام­ هایی نظیر بهینه سازی موتور جستجو یا SEO نیز شناخته می‌شود.

سئو اصطلاح رایجی است که در کسب‌وکارهای آنلاین به کار می‌رود و برای هر کسب‌وکار و وبسایت که در پی کسب بالاترین نتایج در موتورهای جست‌وجو است، امری حیاتی به شمار می‌آید. هنگامی که سایت به صفحه اول نتایج جست‌وجو برسد، کار متخصصان سئو سخت‌تر می‌شود؛ چراکه رقابت بین کسب‌وکارها بسیار تنگاتنگ است و هر سایتی برای رسیدن به رتبه اول تا سوم نهایت تلاش خود را می‌کند. تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند. با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی (که پایین‌تر بهش می‌پردازیم) مطمئن شو که عنوان‌هات حاوی کلمات کلیدی‌ای هستن که کاربران به احتمال زیاد توی نتایج جستجو می‌زنن. ابزارهایی مثل Google Search Console یا Keyword Explorer می‌تونن بهت بگن یه URL برای چه کلمات کلیدی‌ای رتبه داره.

امروزه مشاوره سئو به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که بهترین حالت آن، مشاوره سئو vip است. در این حالت متخصص سئو به صورت کامل سایت شما را آنالیز کرده و برمبنای دانش و تجربه خود، نقاط قوت و ضعف آن را بیان می‌کند. استفاده از این نوع شیوه مشاوره سئو در چند نوبت، مشکلات بسیاری از سایت شما را مشخص خواهد کرد که برای ارتقا و رشد سریع سئو سایت بسیار مفید خواهد بود. بیایید ابتدا ببینیم مزایای سئو چیست و چه امتیازاتی را شامل حال وبسایتتان می کند. سپس به این موضوع می پردازیم که چالش های موجود بر سر راه سئو سایت چیست و چه موانعی، پیش پای شما قد علم خواهند کرد.

SEMrush یکی از ابزارهای کامل و چندکاره در زمینه سئو سایت و بازاریابی دیجیتال است. با این ابزار می‌توانید تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، بررسی بک‌لینک‌ها، ردیابی رتبه‌ها و حتی بهینه‌سازی تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) را انجام دهید. SEMrush در تجزیه و تحلیل رقابتی و پیدا کردن فرصت‌های بهبود در سئو سایت بسیار مفید است. این موضوع باعث شد تا امروزه دیگر شاهد چنین لینک سازی در وب سایت‌های مختلف نباشیم. عبارت Zombie Pages یا صفحات زامبی بیشتر به صفحاتی از یک وب سایت گفته می‌شود که نه زنده‌اند نه مرده. به بیان دیگر این صفحات محتوای جالبی ندارند و به طور کلی کاربران را به خود جذب نمی‌کنند.

LSI هم به موتورهای جستجو کمک می‌کند که معنای نهفته در یک متن را درک کند.LSI به روابط مفاهیم اشاره دارد و انتیتی، خودِ آن مفهوم است. LSI به درک روابط بین کلمات کمک می‌کند و Entity به شناسایی موجودیت‌های خاص. سئو چیست و چگونه کار می کند؟ وقتی شما وب سایت خود را می سازید حتماَ با در نظر گرفتن نظر و نیاز کاربران، مسیر رسیدن برای پیدا کردن خود به آن‌ها را آسان می کنید. یکی از این کاربران در ابتدا موتورهای جستجو هستند که به افراد کمک می کنند که محتوا (خدمات و یا محصولات شما را) کشف کنند. بهینه سازی کلمات کلیدی باعث می‌شود که صفحات شما برای عبارات مرتبط جستجو شده توسط کاربران بهتر دیده شوند و بهبود رتبه در نتایج جستجو را به دنبال داشته باشد.

سئو سایت یک فرآیند زمانبر اما بسیار موثر است که به‌ مرور باعث ارتقای جایگاه وب‌سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. اگر به‌دنبال افزایش بازدید و رشد کسب و کار خود در فضای دیجیتال هستید، یادگیری و پیاده‌سازی اصول سئو اجتناب‌ناپذیر است. با بهره‌گیری از این راهنما و پیشروی با دقت و دانش، می‌توانید یک پایه قوی برای موفقیت آنلاین خود ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که سئو یک مسیر دائمی است و نیاز به صبر، استمرار و به‌روزرسانی‌های مداوم دارد. Keyword Planner یک ابزار رایگان از گوگل است که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را جستجو کنید. این ابزار حجم جستجوی کلمات کلیدی و میزان رقابت آن‌ها را نشان می‌دهد و برای برنامه‌ریزی استراتژی‌های تبلیغاتی گوگل ادز و سئو سایت بسیار کاربردی است.

همچنین ابزارهای دیگر سئویی همچون اسکریمینگ فراگ نیز می‌توانند مشکلات سایت شما را مشخص کنند. اینها همگی جزوی از ابزارهای آنالیز سایت از نظر سئو بودن هستند که در انتهای مقاله به معرفی آنها می‌پردازیم. به هیچ وجه نمی‌توان گفت رسیدن به یک جایگاه و ماندن در آن حتما انجام می‌شود. چراکه گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم‌های خود بوده و از سوی دیگر رقبای شما نیز هر روز بیشتر و آگاه‌تر می‌شوند. با این حال اگر به صورت اصولی، با دریافت مشاوره‌های تخصصی و به کاربردن استراتژی سئو قوی، سایت خود را بهینه سازی کنید، می‌توانید قدم به قدم به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.

در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان (Your Money Your Life) سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست. اینجا فاکتور دیگری به اسم اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) اهمیت خواهد داشت. در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر کرده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه شده مهم‌تر است. یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته است. میزان فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می‌کند همخوانی دارد؟ قطعا نمی‌تواند از تمام پتانسیل‌های خود بهره بگیرد.

در حالی که سئو یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین روش‌ها برای رسیدن به رتبه‌های بالا در نتایج جستجوی گوگل است، تنها راه نیست. راه های دیگر شامل گوگل ادز – بازاریابی محتوا – شبکه اجتماعی – ایمیل مارکتینگ – سئو محلی می باشد. در این روش ما دقیقا طبق قوانین و دستوراتی که موتورهای جستجویی مثل گوگل تعیین کرده اند، رفتار میکنیم. در اصل این نوع سئو بسیار زمان بر است اما در مقابل ریسک کمتری داشته و نتایج به دست آمده به کمک آن، پایدارتر هستند. سئو کردن سایت به صورت کاملا کلاه سفید و قانونی واقعا زمانبر بوده و گاها بازخورد خوبی ندارد. از نظر گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اگر شما واقعا یک وب سایت معتبر، با محتوای مفید و کاربرپسند باشید، در وب دوستداران و طرفداران زیادی دارید.

نتایج سرچ بر اساس تعدادی از عوامل رتبه‌بندی می‌شوند که ممکن است شامل چگالی کلمات کلیدی، سرعت و پیوندها باشد. از جمع‌آوری داده‌ها گرفته تا بهینه‌سازی ساختار سایت و تولید محتوای هدفمند، همه این‌ها پایه‌هایی هستن که می‌تونی روش یه استراتژی سئوی قوی بسازی. این اولین قدم از مسیر یادگیری سئو بود، و حالا که این مباحث رو یاد گرفتی، می‌تونی مطمئن باشی که پایه‌های خوبی برای کار با سئو داری. در صورتی که خزنده‌ها آن لینک را دنبال کنند، «اولین نشست خزنده» (First Crawler-Session) اتفاق می‌افتد و وب‌سایت شما برای اولین بار در فهرست گوگل ذخیره می‌شود. پس از این اتفاق وب‌سایت شما می‌تواند در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل به نمایش دربیاید.

در این روش‌ها معمولات کمترین ارزش و توجه به رضایت کاربر و کیفیت محتوا می‌شود. البته هرچند ماه یک‌بار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایت‌هایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی، لینک‌سازی داخلی و … را می‌توان بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. سایت‌ها و صفحات زیادی در سطح وب وجود دارند که محتوایی مفید و کاربردی را ارائه کرده‌اند ولی هرگز شانسی برای حضور در صدر نتایج جستجو ندارند! چرا که به جنبه‌های دیگر سئو توجه نکرده و زحمات خود را هدر داده‌اند، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر، بازدید و فروش بیشتری کسب می‌کنند.

بنابراین بسته به هدف و وضعیت که دارید، هرکدام می‌توانند مناسب کسب‌و‌کار شما باشند. اگر درک درستی از اینکه سئو چیست؟ داشته باشید و با ترفندهای آن آشنا باشید، می‌توانید به نتایج نخست در لیست جستجوی گوگل برسید. با توجه به آمارها، در حدود 28.5 درصد از ترافیک کاربران به نتیجه اول و 15 درصد به نتیجه دوم می‌رسد. خواه یا ناخواه زمانی که صفحات مهم سایت خود را به نتایج اول برسانید، ترافیک ورود افزایش یافته و می‌تواند در بهبود آمار CTR تاثیرگذار باشد. منتها هدف از سئو چیست؟ سئو سایت کاری می کند که شما ترافیک ارگانیکی را دریافت کنید.

متن H1 یا عنوان اصلی در بالای صفحه شما قرار گرفته است و به افراد قبل از ورود به صفحه، عنوان اصلی نمایش داده می‌شود. شما باید در این قسمت نیز کلمه کلیدی اصلی را قرار دهید و از عنوانی استفاده کنید که افراد به آن جذب می‌شوند. دریافت گواهی SSL یکی دیگر از راه‌های بهبود وضعیت سئو سایت شما به شمار می‌رود. گواهی SSL در واقع به سایت شما اعتبار می‌بخشد و می‌توانید صفحاتی از سایتتان که برای شما ارزش بالایی دارد، بجای استفاده از HTTP، پروتکل HTTPS که یک پروتکل امن است را بکار ببرید. از دیگر مواردی که عنوان سئو شما را جذاب و بهینه می‌کند، استفاده از عدد یا عباراتی مانند بهترین، راهنما، راهکار و جزئیاتی از این دست می‌باشد.

چون این انتیتی‌ها به اندازه‌‎ کافی به این محتوا مربوط نیست.در واقع انتیتی‌های پاوربانک و هندزفری، نمی‌تواند به درک بهتر گوگل برای محتوای گوشی شیائومی کمکی کند. در عوض، برای مثال می‌توانید انکر تکست‌هایی را انتخاب کنید که شامل کلمه «موبایل» باشد؛ مانند «موبایل سامسونگ». اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کرده و نتایج غنی‌تری (Rich Snippets) را در صفحات نتایج جستجو نمایش دهند. خدمات سئو سایت شامل تحلیل کلمات کلیدی، بهینه‌ سازی فنی، تولید محتوا، و مدیریت بک‌لینک‌ها می‌شود. یک تیم متخصص سئو می‌تواند به شما کمک کند تا سایت خود را به گونه‌ای بهینه‌ سازی کنید که در نتایج ارگانیک گوگل رتبه بالاتری کسب کند. اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختار و محتوای صفحات سایت را بهتر درک کنند.

پس در این حالت باید دائما در سطح وب، به سایت شما لینک هایی داده شده و از شما به عنوان یک وب سایت خوب صحبت شود. فرض کنید شما یک فروشگاه گل در تهران دارید و می‌خواهید مشتریان بیشتری جذب کنید. شما یک وب‌سایت برای فروشگاه خود ایجاد می‌کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی از شما گل خریداری کنند. اما مشکل این است که وقتی کاربران در گوگل عبارتی مانند “خرید گل در تهران” را جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما در نتایج جستجو دیده نمی‌شود. بنابراین در صورتی که کاربر دیگری همان جستجوی کاربر اول را انجام دهد و با تمرکز بر روی یک مقاله، مدت زمان بیشتری را در آن گذرانده باشد، احتمال پیشنهاد چنین مقاله‌ای به کاربران مشابه از سوی گوگل وجود دارد.

در واقع محتوایی که دیتای واقعی ارائه می‎ده هنوز به صورت بسیار زیادی کاربردیه. 4- از یکی از بهترین ابزارهای رایگان گوگل به اسم Google’s Keyword Planner استفاده کنید. نتایج پولی یا همون تبلیغات، نتایجی هستن که در بالای نتایج طبیعی و در لینک‌های اول قرار می‌گیرن. (اینکه چطوری یک نتیجه پولی در بالای بقیه قرار می‌گیره رو تو دوره گوگل ادز براتون شرح می‌دیم). ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که مگه میشه یک محتوا یا صفحه کیفیت بالایی داشته باشه ولی سودمند نباشه؟! بله اجازه بدید با یک مثال براتون شرح بدم که بهینه‌سازی محتوا و سودمندی محتوا چه تفاوتی می‌تونن داشته باشن.

در واقع سئو با توجه به گستردگی جست‌وجو، تلفن‌های همراه، تغییرات اقتصادی و دیگر پارامترها، به یکی از ارکان اصلی بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. جستجو کردن، یا به عبارت دیگر رابط کاربری جستجو (چه تایپی، صوتی یا تصویری)، به بخشی از طبیعت عادی کاربران اینترنت در سراسر جهان تبدیل شده است. جستجو اولین راه برای دسترسی به اطلاعات در دنیای وسیع وب است.رهر زمان که مردم بخواهند جایی بروند، کاری انجام دهند، اطلاعات پیدا کنند یا محصولی را بخرند، معمولاً سفرشان با یک جستجو شروع می‌شود. در سال ۲۰۱۵ که GWT به عنوان یک منبع مهم و با ارزش برای کاربران مختلف و همچنین به وبسمترها، متخصصان سئو، طراحان، کارآفرینان، صاحبان مشاغل و افراد عادی و… محسوب می‌شد. شرکت گوگل تصمیم گرفت تا نام آن را به Google Search Console تغییر دهند تا برای گروه‌های مختلف کاربران مناسب باشد و نه فقط یک گروه خاص یعنی وبمسترها. ربات‌های گوگل از طریق نقشه وبسایت شما با محتوای شما و معنای وب سایت شما ارتباط می‌گیرند.

دنیای سئو دائماً در حال تغییر است و الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شوند. بنابراین، برای موفقیت در سئو، همیشه باید از تغییرات و تحولات جدید باخبر باشید. مطالعه‌ی کتاب‌ها و مقالات آموزشی، اخبار و گزارشات جدید، تحقیقات، و غیره از بهترین شیوه‌ها برای یادگیری تحولات جدید سئو هستند. مطالعه این موارد، باید به یکی از عادات منظم شما تبدیل شود، خواه به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه. سئو با تمام مزایایی که دارد، می‌تواند به عنوان یک حرفه و خدمت نیز به‌کار گرفته شود.

شما می‌توانید این کلاس را به‌صورت رایگان با ثبت‌نام در دوره آزمایشی یک‌ماهه اسکیل شیر یاد بگیرید. از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. اما سئو چیزی نیست که بشه براحتی و با حفظ کردن چند تا تعریف اون رو فهمید.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/