منظومه شمسی – ویکی نجوم

یعنی هر یک سال در مریخ تقریباً دو سال بر روی زمین محسوب می شود. استنتاج دانشمندان جدال آمیز است اما در هر صورت تا کنون برای اثبات وجود حیات در مریخ هیچ توافق علمی جامعی پیدا نشده است. در این صفحه تعداد 18 مقاله تخصصی درباره سیاره ای که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از newsweek، زهره، یک سیاره داغ جهنمی و نزدیکترین همسایه سیارهای زمین، این هفته در حالی که از دید ما به سمت خورشید می رفت، به شدت میدرخشید.

این حمایت مالی برای تأمین مالی پروژههای نورکاری Light-work، سفرها، ویدیوها، موسیقی ها، هزینهها و سایر پروژههای نورکاری Light-work که من برای ایجاد انرژیهای مثبت و افزایش آگاهی انسانهای زمینی از آنها استفاده میکنم، به کار برده میشود. نقشه عملیات و بخشی از لباسها و تجهیزات آدمکها هنوز در سالن باقیمانده بود و سعید برای آنکه راحتتر بتواند با استفاده از این موقعیت فرار کند ، تصمیم گرفت با آدمک ها همرنگ بشود ، با این فکر او خیلی زود یکی از لباس ها را برداشت و پوشید ، بقیه لباس ها هم توسط آدمک ها مورد استفاده قرار گرفت و در حالیکه آتش سوزی شدت گرفته بود، نقشه را برداشت و به سمت درب حرکت کرد .

با وجود همه ی شباهت ها بین سیاره ی مریخ و زمین، دمای سطح مریخ بسیار کم تر از دمای زمین است و به طور متوسط در حدود منفی ۶۰ درجه سانتی گراد است. مدار بیضوی شکل مریخ علاوه بر تغییر فصل ها، باعث می شود زمانی که سیاره مریخ و زمین با خورشید در یک راستا قرار می گیرند، فاصله آنها به طور قابل توجهی تغییر کند و مریخ در نزدیک ترین فاصله خود به زمین بین ۵۵ تا ۱۰۲ میلیون کیلومتر متغیر است و در دورترین نقطه از یکدیگر، تقریباً ۴۰۰ میلیون کیلومتر است. چنین پدیده ای به دلیل نیروی جاذبه کم و عدم وجود فعالیتهای تکتونیکی در سطح سیاره مریخ بوجود آمده است.

به احتمال زیاد مریخ دارای هستهای جامد است که از آهن، نیکل و گوگرد تشکیل شده است. در اطراف هسته گوشتهای سنگی با ضخامتی بین 1240 تا 1880 کیلومتر (770 تا 1170 مایل) وجود دارد و بالاتر از آن پوستهای ساخته شده از آهن، منیزیم، آلومینیوم، کلسیم و پتاسیم است. این هسته از آهن، نیکل و گوگرد ساخته شده است. جهان به نام ظهر: قرن 22، از لحاظ زمانی اولین رمان از این مجموعه است. جالب است بدانید این قله از زمین قابل مشاهده است و به نظر میآید حتی منجمان قرن نوزدهم نیز از ماهیت آن اطلاع داشتند. این موضوع نشان میدهد که این مناطق بقایای یک میدان مغناطیسی قدیمی و کلی هستند.

تصاویری که در سال ۱۹۶۹ میلادی توسط فضاپیمای مارینر و وایکینگ از این دو قمر ارسال شد، نشان داد که اقمار دوقلوی مریخ، ظاهری بسیار ناهنجار و بی قاعده دارند. شازده کوچولو سربرگرداند و کسی را ندید؛ ولی مودبانه جواب سلام داد. شازده کوچولو جواب داد: -دلم که خیلی میخواهد، اما وقتِ چندانی ندارم. در این بخش از سفر شازده کوچولو به دیگر سیارات، ما دقیقا به همین نکته دست پیدا می کنیم که مرد می خواره فردی است که برای فراموشی گذشته ی خود ، حال خود را خراب می کند و برای فراموشی شرمساری از می خوردن دوباره شراب می نوشد تا که دچار فراموشی شود و این لحظات به شکل یک سلسله زنجیر در زندگی او تکرار می شوند.

یک حفره به نام Valles Marineris در مریخ به قدری بزرگ و عظیم است که میتواند از کالیفرنیا تا نیویورک کشیده شود یعنی مسافتی بیش از 4800 کیلومتر (3000 مایل). ترکیبات شیمیایی در مریخ چگونه است؟ از این رو “آسف هال” که کاشف این دو قمر بود، این اقمار را به افتخار اسب های کالسکه خدای جنگ در افسانه یونان، “فوبوس” به معنای ترس و “دیموس “به معنای وحشت نامید. بعد از زمین مریخ دو قمر سیب زمینی شکل به نام های فوبوس و دیموس دارد. تصویر تهیه شده از کلاهک قطبی مریخ را مشاهده کنید.

به نظر شما تصویر زیر متعلق به زمین است یا مریخ؟ محققان برای دستیابی به بهترین تصویر از برجستگیهای کانیشناسی و زمینشناسی این سیاره افسانهای، تصمیم گرفتند یک دیدگاه مداوم داشته باشند و هر تصویر یک نوار با عرض شش کیلومتری را پوشش دهد. فال هفته تیر : بعد از چند سال تلاش مداوم ، اکنون وقت استراحت و لذت بردن از برآوردها را خواهید داشت. این کاوشگر تقریبا هشت سال در مدار مشتری بود و به بررسی قمرهای آن پرداخت. مناطق قطبی در مریخ چگونه است؟

از این فاصله 13 دقیقه طول می کشد تا نور خورشید از خورشید به مریخ برسد. این سیاره جو بسیار نازکی از دی اکسید کربن، نیتروژن و آرگون دارد. مریخ همچنین همانند زمین جو دارد با این تفاوت که جو مریخ بسیار رقیق است و حاوی مقادیر زیادی کربن دی اکسید و اندکی بخار آب است و نزدیک به ۱۰۰ برابر نازک تر از جو زمین است. ویژگی ها و شباهت هایی که بین سیاره مریخ و زمین وجود دارد عامل اصلی بحث ها و حتی خیال پردازی ها درباره امکان حیات فرا زمینی و همچنین فرود افراد فضایی یا به گفته عامه “مریخی ها” به زمین است.

دانشمندان تصور میکنند که به طور متوسط قطر هسته مریخ بین 3000 تا 4000 کیلومتر (1800 تا 2400 مایل)، عرض گوشته آن حدود 5400 تا 7200 کیلومتر (900 تا 1200 مایل) و پوسته آن حدود 50 کیلومتر (30 مایل) ضخامت دارد. عمق این پوسته بین 10 تا 50 کیلومتر (6 تا 30 مایل) است. این دره 446 کیلومتر (277 مایل) طول و 29 کیلومتر (18 مایل) عرض دارد و عمق آن بیش از یک مایل (6093 فوت یا 1857 متر) است.

وبعداز گذشت 6ماه عکس این حالت ها در دو نیمکره اتفاق می افتد.( به نقشه های ص13 توجه شود). این در حالی است که میانگین فاصله خورشید تا زمین ۱۵۰ میلیون کیلومتر است. از دید اندازه ذرات و غلظت، سه لایه جداگانه ترپوسفر (در بلندی ۱۰۰ تا ۷۵ کیلومتر و ۹۳ درجه سلسیوس تا ۲۷ درجه سلسیوس)، اکسپوسفر (در بلندی ۷۰ تا ۵۰ کیلومتری و ۲۷ درجه سلسیوس تا ۹۳ درجه سلسیوس)، ترموسفر (۵۰ کیلومتر تا سطح و ۹۳ درجه سلسیوس تا ۴۷۰ درجه سلسیوس) وجود دارد. مانند زمین مریخ نیز دارای فصول متمایز است اما مدت زمان این فصول طولانیتر از فصول در زمین است و برای مریخ مدت زمان بیشتری طول میکشد تا به دور خورشید بچرخد زیرا نسبت به زمین از خورشید دورتر است و این در حالی که در اینجا روی زمین فصول به طور مساوی در طول سال پخش میشوند و هر فصل 3 ماه یا یک ربع سال به طول میانجامد اما در مریخ به دلیل مدار بیضوی و تخممرغ شکل مریخ به دور خورشید طول فصول متفاوت است.