درباره سیاره ها

اما سیاره جدید کشف شده توسط TESS که TOI-2267b نامیده میشود، دارای دوره مداری تخمینی ۳۵.۱۹ روز است. پلوتو ابتدا سیاره نامیده میشد، اما بعدا این عنوان از آن سلب شد و در دسته سیارههای کوتوله قرار گرفت. این مأموریت هنوز در حالت تغییرات پی در پی است، اما اهداف فعلی آن شامل مطالعات پوسته یخی و اقیانوس زیرسطحی، ترکیب اقیانوس، یافتن نشانههایی از فعالیتهای زمین شناختی و تعیین احتمال حیات در قمر اروپا است.

فراوانی کوتولههای قرمز دانشمندان را به این فکر واداشت که شاید آنها بهترین مکان برای کشف حیات بیگانه احتمالی باشند. مطالعه آنها به دانشمندان کمک می کند تفاوت های تکامل میان سیارات گازی و صخره ای را بهتر درک کنند. این سیاره در مقایسه با خورشید مثل یک حباب کوچک است و جرم آن تنها یک هزارم جرم خورشید است، اما اگر جرم باقی سیارات منظومه شمسی را با هم جمع کنید، باز هم مشتری دو و نیم برابر بیشتر خواهد بود. این کره گرد مکانی ست که ما در آن زندگی می کنیم و اگر وجود نداشت هیچ یک از ما هم وجود نداشتیم.

ما روی سیاره زمین زنگی میکنیم در منظومه شمسی که خورشید ستاره میزبان ماست، سومین سیاره نسبت به خورشید هستیم. یکی از دلایلی که کره زمین را به نسبت دیگر سیاره ها جذاب تر می کند برخورداری از آب و هوای مناسب و چیزهای خاص است. این ستاره که با نامهای علمی مختلفی نیز شناخته میشود، تنها ۳۱ درصد اندازه خورشید است و حداقل یک سیاره از آن عبور میکند.

اخترشناسان میگویند: «مدت زمان گذر طولانی نشان میدهد که سیاره در مداری بسیار عجیب قرار دارد که آن را به غیرعادیترین سیاره شناخته شده در حال چرخش به دور یک ستاره کوتوله M تبدیل میکند.» آنها افزودند: «TOI-2257b در فاصلهای به دور ستاره میزبان میچرخد که امکان وجود آب مایع در آن را بسیار محتمل میکند، بنابراین شرایط مساعد برای پیدایش حیات در آن ممکن است وجود داشته باشد». رقص کیهانی حیات در کائنات شکل واقعی زمین فتوسنتز چرخه طبیعی آب آتشفشان در منظومه شمسی حیات فرازمینی ادموند هالی نیروهای وارد بر هواپیما کهکشان انفجاری وزن ظاهری آغاز و شکلگیری کائنات حرکت در منظومه شمسی حیات در منظومه شمسی اگر ستاره نباشد!

کره زمین مکانی است که همه ی ما و جانوران بر روی آن قرار داشته ایم و شرایط در آن به گونه ی است که سبب ایجاد حیات شده ولی هیچ کدام از ما نمی توانیم در سیاره های دیگر زندگی کنیم. در صورت آرام بودن جز مریخ شمالی ترین نقطه ای است که آن قابل تشخیص می باشد. این تصور نیز وجود دارد که ایجاد شدن و افزایش گازهای گلخانهای در اتمسفر متراکم مریخ بر ایجاد چرخههای آب و هوایی ناپایدار و قابل توجه دامن زده است. کتاب­های فراوانی در دوران پس از اسلام نگاشته شدهاند که حاوی اطلاعاتی درباره وقایع سلسله ساسانیان و پادشاهان آن است؛ اما «مورخین ایرانی بعد از اسلام، در کنار ثبت وقایع تاریخی، نظر به تأثیری که از روایت­نگاری ساسانی پذیرفته بودند، مطالب افسانهای و غیرمنطقی و ماورای طبیعی را نیز جابهجا در لابهلای مطالب تاریخی گنجاندند.

پدرم خنده ی آهسته ی کرد و گفت فرزند عزیزم سوال خیلی خوبی پرسیده اید و بسیاری از دوستان تو هم قطعا این سوال برایشان به وجود امده ولی جواب آن خیلی ساده است. بسیاری از ویژگیهای این ایزدبانو به ایشتار نزدیك است و به احتمال بسیار همچون «میترا» از ایزدانی بوده كه پیش از پیدایش زرتشت در میان مردم ایران و نواحی اطراف ـ ولو به نامهای دیگر ـ پرستش میشده است. انواع عکس کره زمین از زوایای مختلف که بسیار دیدنی است. این راز همان قدرت دانش و آگاهی درونی است که شازده کوچولو به دنبال آن بوده است.

بسیاری از کودکان فکر می کنند که کره زمین اسباب بازی است ولی این کره وسیع تر و بزرگ تر از آن است که آن را اسباب بازی بدانیم. منطقة البروج جهان ارباب انواع است؛ یعنی جهان پنهانی که در عین حال وجود محضی را که در ماورای آن و برتر از عالم است متجلّی میسازد. یمن، سرزمینی که قصر خورنق در آن ساخته شد، برای بهرام نقطة مرکز نبود، بلکه این سرزمین حد فاصل دو جهان مقدس و نامقدس بهرام بود. چیز که زهره به وفور دارد بیش از صدهزار آتشفشان کوچک به همراه صدها آتشفشان بزرگتر و عوارض آتشفشانی نظیر Caldera است.

یک روز کاری به کنترل، نشانه روی تلسکوپ، نظارت بر رفتار آن پشت میز فرمان و جستجوی هر چیز غیر عادی در کارهای فنی می گذرد. شعاع سیاره مشتری ۶۹.۹۱۱ کیلومتر است و مساحت آن ۶.۱۴۱۹×۱۰۱۰ کیلومترمربع است که تقریبا ۱۲۲ برابر زمین است. زمین – شعاع 3,959،6,371mi (XNUMX،XNUMXkm). فاصلهی زمین ازخورشید به اندازهای است که کره دمای مناسبی را برای زندگی انسان ماگیاهان و جانوران فراهم میسازد. شرایط زمین بسیار خاص و منحصر به فرد است و به نوعیست که انسان ها و جانوران می توانند در آن زندگی کنند.

تحقیق درباره کره زمین : کره زمین همان مکانیست که ما و هم جانوران بر روی آن زندگی می کنیم و نیاز است که در مورد آن اطلاعاتی را بدست بیاوریم. این انرژی (که ۱۰ تا ۱۷هزار سال طول میکشد از مرکز آن خارج شود) منبع نور و گرمای خورشید است. اگرچه این اتفاق در سال ۲۰۰۶ افتاده، اما هنوز هم افرادی هستند که از تصمیم اتحادیه بین المللی نجوم برای تعریف اصطلاح «سیاره» که منجر به کنار گذاشتن پلوتو از دسته سیارات شد، ناراحت هستند. بیشتر مواد و ذرات موجود در غبار خورشید، بر اساس تئوری غبار خورشید، در هنگام انقباض به مرکز این توده کشیده شده و در آن قسمت تحت فشار کافی، منجر به تشکیل خورشید گردیده اند.

این سیاره در فاصلهی 150 میلیون کیلومتری از خورشید به دور آن گردش میکند. به منظور قیاس، لازم به ذکر است که فاصله زمین، سومین سیاره منظومه از خورشید ۱۵۰ میلیون کیلومتر و فاصله عطارد، نخستین سیاره منظومه از خورشید ۵۷.۹ میلیون کیلومتر می باشد. ابتدا این سیاره کره ای نیمه مذاب بود که کم کم هسته آن با نشست عناصر سنگین و جبه و پوسته آن با حرکت عناصر سبک تر به سطح آن شکل گرفت.